Świece żarowe OI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zefirstorm
    Ambiente
    • 2006
    • 152

    #26
    uwaga na okazyjne ceny dla świec BERU - te bardzo dobre produkty są również podrabiane...
    niestety
    ASV 147PS@307Nm

    Komentarz

    • hsurim
      Elegance
      • 2006
      • 788
      • Kia
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #27
      Zamieszczone przez Masmo
      (...)
      Dokładnie tak! Można sprawdzić też omomierzem. Powienia mieć opór rzędu kilku omów. (...)
      Jako, że mam (jakiś) jakby problem z odpalaniem, to zmierzyłem rezystancję każdej ze świec żarowych i ... każda miała rzędu 0,8 - 0,9 ohma.
      (Niezły szarpie to prądzik przy załączeniu zapłonu (ok. 60 A) :shock: )
      Powyższy "problem" z odpalaniem rozwiązałem w taki sposób, że grzeję na dwa razy i wtedy odpala całkiem całkiem... :lol:
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez zefirstorm
        uwaga na okazyjne ceny dla świec BERU - te bardzo dobre produkty są również podrabiane... niestety
        :shock: znaczy jak to jest robione i jak rozpoznać podróbke ?

        No i jeszcze jedno pytanie.
        Kontrolka świec świeci/zapala się się zawsze niezaleznie od temperatury zewnętrznej (nie wiem czy w każdej marce) czy to oznacza, że one zawsze grzeją niezaleznie od temperatury zewnętrznej ?

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          W TDI do pewnej temp jest to tylko kontrola kilku ukladow, ktore wcale nie sa zwiazane ze swiecami, dopiero po uruchomieniu, aby ustabilizowac prace zimnego silnika, moze wlaczyc sie dogrzewanie komor spalania.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • zefirstorm
            Ambiente
            • 2006
            • 152

            #30
            Zamieszczone przez bezduszny
            :shock: znaczy jak to jest robione i jak rozpoznać podróbke ?
            gdzies miałem artykuł na ten temat ze zdjęciami - po czym poznać, ale teraz go nie znajde, te podrabiane po kilku tysiakach pękały na końcowkach i rozwarstwiały się do takich rozmiarów że trzeba było zdjąc głowicę żeby ją "wyrwać"....
            myslę że jak kupisz w IC to będzie napewno ori...
            ja do poprzedniego JTD zapodałem FEBI i do tej pory śmiga jak trzeba...
            ASV 147PS@307Nm

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez zefirstorm
              gdzies miałem artykuł na ten temat ze zdjęciami - po czym poznać, ale teraz go nie znajde, te podrabiane po kilku tysiakach pękały na końcowkach i rozwarstwiały się do takich rozmiarów że trzeba było zdjąc głowicę żeby ją "wyrwać"....
              Może to jakaś chińska tania produkcja ... ?

              Komentarz

              • ZYBI68
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 697
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #32
                Witam , moze Beru tez byl montowany ale Bosch tez, na rynek do Angli i Niemiec . A co do orginalu to racja w przyszlym roku moze byc NGK , a Boscha tez podrabiaja , ja staram brac tylko z Bosch Francja tylko kto da 100 % pewnosci co siedzi w kartoniku :?
                Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3777
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #33
                  Witam. Dzisiaj przy okazji doładowania akumulatora sprawdziłem świece żarowe. Trzy miały oporność 0,8 ohma, jedna niestety nic-przerwa w obwodzie.
                  Pytanko do osób, które samodzielnie wymieniały świeczki, czy robiliście wymianę na zimnym silniku czy ciepłym :?: Chodzi mi o to czy były duże trudności czy nie :?:
                  Silnik nagrzany to inna rozszerzalność cieplna niż przy zimnym.
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • njoy
                    Classic
                    • 2006
                    • 9

                    #34
                    Ja wymieniałem swoje osobiście po jakiś 210 tys. Nie pamiętam ale na letnim lub zimnym silniku. Z odkręceniem, nie miałem najmniejszego problemu.
                    Kamil

                    Komentarz

                    • endryu
                      RS
                      • 2006
                      • 3777
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #35
                      mam pytanie odnośnie dokręcania świec żarowych, jakim momentem należy je dokręcać :?: Sprawa pilna.
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Z uczuciem, ale nie tak zeby ukrecic gwint. A ile w Nm sadze, ze tyle co swiece z benzynie



                        Czyli jak mowie, nie ma co przesadzac.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3777
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #37
                          ok. dzięki za szybką pomoc :kciukgora
                          A prz okazji pytania o momenty dokręcania w octavi różnych elementów, czy jest jakiś katalog lub tabela.
                          W serwisach to wielka tajemnica.
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            Nie wiem czy w jednej z tych ksiazek z serii sam naprawiam, nie bedzie takich informacji. Jak mialem taka do starego auta, to tam wszystkie takie informacje byly.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • dariuspolo
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1168

                              #39
                              ...w VW dla swiec Beru 15Nm, granica przekrecenia jest przy 35Nm

                              darek
                              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                              Zuzycie paliwa

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3777
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Nie wiem czy w jednej z tych ksiazek z serii sam naprawiam, nie bedzie takich informacji. Jak mialem taka do starego auta, to tam wszystkie takie informacje byly.
                                w ksiązce Cedrycha SKODA OCTAVIA wyd. przez WKiŁ na tylnej okładce ładnie napisali, że jest wykaz momentów dokręcania połaczeń gwintowych, ale zapomnieli chyba wydrukować
                                Zamieszczone przez dariuspolo
                                ...w VW dla swiec Beru 15Nm
                                to pokrywa się z informacją jaką mi podał Maicroft,
                                Dzięki

                                [ Dodano: Pią 16 Lut, 07 18:01 ]
                                wymieniłem dzisiaj osobiście, była fabrycznie BERU 0100 226 227, (przerwa a obwodzie) i taką nową założyłem. Po odtłuszczeniu denaturatem dokręcona kluczem dynamometrycznym momentem 15 Nm. Kosz świecy ze sklepu motoryzacyjnego 35 zł.
                                (w serwisie ASO za samą wymianę chcieli 38 zł.)

                                [ Dodano: Pią 16 Lut, 07 22:22 ]
                                Świeca BERU żarowa ołówkowa,praca z dogrzewaniem
                                napięcie 11V
                                pobór prądu 16A
                                klucz 10mm,gwint M10x1mm
                                długość całkowita 92mm
                                długość żarnika 25mm
                                złącze 4mm
                                siła dokręcania 15Nm
                                Audi,Ford,Seat,Skoda,Volvo,VW
                                zamiennik
                                Bosch 0250202022
                                NGK Y-732U
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • Sowiniec
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 19

                                  #41
                                  Witam wszystkich w moim pierwszym poście !

                                  Muszę zmienić świece żarowe. Po 99 tys. km padły dwie.
                                  Na allegro są dostępne Bosch/Beru po 20 zł i te mogę odebrać osobiście. Ale znalazłem też świece Brisk w wersji "twin" oraz "exclusive" - te są droższe 28.- albo 36.- (ale producent chwali się różnymi futurami - nie wiem, jak to się ma do niemieckiej produkcji), no i muszę czekać na przesyłkę.
                                  Czy ktoś miał styczność z tymi świecami? Przyznaję, że przestraszyłem się trochę możliwości trafienia na podróbki Boscha/Beru - wyżej było o tym, ale nadal nie wiadomo, jak je rozpoznać.
                                  Dołączam linki (Brisk do 1.9TDI AGR 66kW to 01S355/E):


                                  Graphitegray2012

                                  Komentarz

                                  • b-bar01
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 985
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #42
                                    Sowiniec,
                                    Brisk to taka nasza Iskra, więc musisz sam zdecydować.
                                    korzyść z linków jest też taka że wiadomo z jakim momentem dokręcać świece:
                                    a mianowicie 10-15 Nm :!:
                                    pzdr.
                                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                    Komentarz

                                    • makog
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 345

                                      #43
                                      Witam, co sadzicie o swiecach zarowych BRISK EXCLUSIVE, czy ktos juz mial z nimi do czyczenia, a jesli tak to jakie wrazeni, doswiadczenia z nimi ??
                                      http://www.wimeb.markomp.net
                                      Już nie moja Skodzina
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                                      Komentarz

                                      • Stomil
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 24

                                        #44
                                        Zamieszczone przez b-bar01
                                        Sowiniec,
                                        Brisk to taka nasza Iskra, więc musisz sam zdecydować.
                                        korzyść z linków jest też taka że wiadomo z jakim momentem dokręcać świece:
                                        a mianowicie 10-15 Nm :!:
                                        pzdr.
                                        To znaczy, że są tak samo dobre jak iskry?(bo moim zdaniem są super).
                                        15 NM tak, ale gdzie znalazłeś 10 ???

                                        Komentarz

                                        • tryton
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 935

                                          #45
                                          Zamieszczone przez makog
                                          co sadzicie o swiecach zarowych BRISK EXCLUSIVE,
                                          mam je już drugi sezon świeca jak świeca auto pali bez żadnych problemów

                                          Komentarz

                                          Pracuję...